Blijf in contact met je klanten door middel van nieuwsbrieven

Nieuwsbrieven

Nieuwsbrieven per email, 'oeroud' en nog steeds actueel. Sterker nog, een groot gedeelte van herhalende omzet van websites en webshops wordt verkregen via het sturen van nieuwsbrieven aan klanten die al eerder een product of dienst gekocht hebben. Naast de commerciële inzet van nieuwsbrieven is het ook een zeer geschikt middel om te informeren en geschikt voor alle soorten bedrijven, instellingen etc.

Wat is een nieuwsbrief?

Het woord zegt het al, je wil als verzender nieuws verspreiden. Je hebt genoeg aan emailadressen en toestemming van de ontvangers om ze nieuwsbrieven te sturen en dan kan het feest beginnen. Het nieuws kan werkelijk van alles zijn, van een vereniging die haar leden wil informeren over belangrijke gebeurtenissen of evenementen tot (lokale) overheden die hun burgers willen informeren over wijzigingen in het vuilnisbeleid. Verzin het, het kan!

Wat is een nieuwsbrief?

Het woord zegt het al, je wil als verzender nieuws verspreiden. Je hebt genoeg aan emailadressen en toestemming van de ontvangers om ze nieuwsbrieven te sturen en dan kan het feest beginnen. Het nieuws kan werkelijk van alles zijn, van een vereniging die haar leden wil informeren over belangrijke gebeurtenissen of evenementen tot (lokale) overheden die hun burgers willen informeren over wijzigingen in het vuilnisbeleid. Verzin het, het kan!

Hoe optimaliseer je je bereik en het effect van nieuwsbrieven?

Je bereikt het beste resultaat als je nieuwsbrieven aan een paar voorwaarden voldoen:

  • Personaliseer deze! Beste Henk is zo veel beter dan “Beste relatie".
  • Deel je bestand in (doel)groepen in, baseer die op interesses zodat je nieuwsbrieven voor de ontvangers zo relevant mogelijk zijn.
  • Dit kun je ook automatisch en door het MailMax systeem laten doen, lees er meer over bij het topic Salesfunnels.

Weten wat nieuwsbrieven voor jou kunnen betekenen?

Kom meer te weten over nieuwsbrieven en klik op de knop hieronder of stuur een e-mail naar info@mailmax.nl

Vertel mij meer over nieuwsbrieven

Verrijken van je data

Voor persoonlijke mails moet je je data verrijken. Dat kan gedeeltelijk door de aanmelding van ontvangers zelf, waarbij je velden als voornaam, achternaam en aanhef bijvoorbeeld verplicht stelt. In het algemeen geldt dat het personaliseren, het opbouwen van “buyers persona” altijd werkt. Hoe meer jouw mailings to the point zijn, hoe groter het succes!

Verrijken van je data

Voor persoonlijke mails moet je je data verrijken. Dat kan gedeeltelijk door de aanmelding van ontvangers zelf, waarbij je velden als voornaam, achternaam en aanhef bijvoorbeeld verplicht stelt. In het algemeen geldt dat het personaliseren, het opbouwen van “buyers persona” altijd werkt. Hoe meer jouw mailings to the point zijn, hoe groter het succes!

Wat mag en wat mag niet?

Een nieuwsbrief is geen vrijbrief! Je mag een aantal dingen wel en een aantal dingen zijn door wet- en regelgeving niet toegestaan. ZO is er de AVG en GDPR die bepaalt dat je niet zo maar ongevraagd een mailing aan onbekende emailadressen mag sturen. Om dat te mogen doen moet je toestemming hebben, zg. opt-in.

Je mag databestanden met emailadressen kopen, maar mailings er naar sturen is feitelijk verboden. Je kunt hierdoor in de problemen komen dus weer voorzichtig als je dit doet.

Wil je meer weten over AVG Proof? Lees meer!

Contact

Prijzen

Demo

Contact

 / Koperhoek 80E 3162 LA Rhoon

Informatie

Mailmax is een onderdeel van Hademax